Thursday, June 13, 2013

Married!

Assalamualaikum and hyeeeeee!
weee.morning-morning nhe dah cakap pasal married.
well kalo mau baca, baca lah.
kalo nda mau baca, pastikan nanti baca ok.
OK?

so kenapa Married cik Sambal? teda tajuk lain?
kenapa tak tajuk Instrument? What Is amplifier? how to use it? blablabla..
haha. bcos today the plan is to study Instrument. next week will be the exam!
oi cik Sambal. orang tengah study..ko sibuk cakap pasal kawen.
well this is....what? hahha. nak cakap fitrah? naluri? or else. terpulang dari diri sendiri ya.

tadi ni bah. kawan cik sambal ada post tentang video kawin. bes la video2 tu sebab, video2 tu dibuat kepada pasangan yang dah berkahwin. and OH MY ALLAH!
sweet sangat. sweeeeet (la sangat~~~)
ada yang mas kahwin RM 1001.00, ada RM2000.00 tapi ada jugak RM300.00 jak.
dalam pikiran cik sambal, ni jual anak ka apa?
haha!

pernah dengar kan, semakin murah mahar, semakin diberkati perkahwinan tu insyaALLAH.
tadi saat tengok lafaz sakinah, memang sebak la jugak.
terfikir bila cik sambal di situasi tu insyaAllah, mesti sebak mama sama bapa kan.
becos their daughter will be take care by someone else.
mesti lepas tu susah mau masakkan bapa.
mesti susah dah mau bacakan resepi baru sama mama.

but then, that's life!
weh. menyimpang. back to story.
in the videos, each partner will be ask, WHAT IS LOVE?

SO.
WHAT IS LOVE?

LOVE is UNDEFINED.
susah nak terjemah.
tapi dapat dirasa.
itu jawapan salah seorang pengantin tadi. 
hahah.
betul la bha kan.
mau define love in so many ways.
but then. 
it only can be feel.
more than words~~

CAN YOU FEEL IT?
THE LOVE BY ALLAH?
CAN YOU FEEL IT?
THE KASIH BY ALLAH?
YOU TOO MUCH TALKING ABOUT LOVE WITH YOU AND INSAN.
BUT HOW ABOUT YOUR LOVE TO ALLAH?
ALLAH LOVE US.
DO YOU LOVE ALLAH?
DO I LOVE ALLAH?
HOW DARE YOU NOT DO THE THING ALLAH ASK.
HOW DARE YOU!

bagi cik sambal.
LOVE IS,
SOMETHING THAT WILL LEAD YOU TO OBEY ALLAH.

lain orang lain pendefinisian cintanya.
tapi bagi cik sambal. itulah dia.
sesuatu yang membawa kita taat kepada Rabbul Izzati.
Pemilik Kasih dan Sayang.
ALLAHU ALLAH.

mencintai atau menyukai manusia bakal kecewa dan sakit hati.
trust me. I'm not lying.
sedangkan dengan ibu bapa dan adek beradek pun 
there some hurt inside kan.
inikan lagi pada orang yang baru kita kenal.

cik sambal mau sangat jadi macam Rabiatul Adawiyah.
you knwo why?
becos her LOVE only for ALLAH.
Rabiah tidak menikah.
kerna  khuatir bila menikah, cintanya pada Allah akan pudar.
lalu kita?
sibuk cari cinta manusia.
mengabaikan cinta Allah!
awak tahu tak?
kita cari redha Allah, bukan manusia!
so cintai Pencipta bukan yang dicpta!
peringatan untuk cik sambal dan all the readers.

cik sambal manusia biasa.
mustahil untuk jadi ahli sufi seperti Rabiatul Adawiyah.
tapi cik sambal boleh kan berusaha?
kita boleh berusaha.
meraih cinta Allah.
dan cinta yang lain akan datang pada kita.
kerana Allah.
ya.
kerana Allah.

menuju redha Allah :)

SEKIAN <3


No comments:

Post a Comment