Rasa

Bismillah.
Dengan Nama Allah aku memula kata.

Assalamualaikum.
semoga setiap pengisian memberi manfaat kepada yang membaca.
itu tujuan asal blog ini dibuat.

Menginjak usia dewasa.
banyak perkara tidak digemari akan kunjung tiba.
Allah tidak membebankan kita dengan sesuatu yang kita tidak mampu.
Allah tahu.
Lalu Dia menguji.

Aku sendiri kurang pasti.
pengisian kali ini harus tentang apa.

(Cek buku kerja. tengok nota)
(buku nota bomba sudah dibuka, tapi lalu membelek lagu Fynn Jamal di Youtube)

Beberapa hari yang sudah, aku mendengar kompilasi lagu-lagu Fynn Jamal sambil membuat kerja.
Atas tugasan yang menggunung, aku jadi supersibuk menyiapkan tugasan.
Alhamdulillah, aku bersyukur di saat mendengarkan lagu2 Fynn Jamal, aku jadi bermuhasabah sambil melakukan kerja.

Aku tidak mengenali Fynn Jamal secara individu. Aku ada mendengar kisah tidak baik mengenai beliau. Bagi aku, kita manusia bukan malaikat. Pasti punya cela, pasti ada yang tidak suka. Jika sedar akan kesilapan yang kita lakukan, perbetulkan dan meminta maaflah pada yang tersakiti. Aku tidak tahu apa kak Fynn Jamal akan baca pengisian ini. Tapi aku berharap beliau akan terus memperbaiki diri dan berkarya atas jalan-Nya semoga terbuka hati2 dengan izin-Nya.

sudah tentang Fynn Jamal.

Aku mahu kongsi apa rasa setahun lalu dimana pada waktu itu juga aku giat melayan kompilasi lagu Fynn Jamal di telefonku menggunakan aplikasi Joox.

Setahun lalu, aku di Nilai. Awal Disember itu aku sudah ada seruan untuk balik ke kampung halaman. sudah bersedia untuk berhenti. Tika itu juga, perasaan ini seperti serabut. Hati perempuan.
Macam-macam difikirkan. Dari soal jodoh, soal menyara diri, keluarga semua bercampur aduk. Mendengar lagu2 Fynn Jamal sekurang-kurangnya membuat aku sedikit tenang dan sedikit membuka fikiran. Subhanallah.

Tahun lepas perasaan nya gelisah. Ragu bercampur rasa.
Tahun ini kerisauannya juga sama.
Tapi rasanya jadi berbeda.

Sungguh. Menangis untuk diimbau.
Apa aku cari yang sebetul-betulnya?
Jawapan itu ada pada diri.






Comments

Popular posts from this blog

Run For Your LIfe!!!!

Pesan ayah (2)

Cik Sambal Kembali