Terima Kasih 2016 :)

Bismillah..

Permulaan itu sederhana, sesederhana memulakan sesuatu yang baik dengan kalimah Basmalah.
(UBAH : Syed Alwi Alatas)

Assalamualaikum.

Selawat serta salam ke atas junjungan kita Rasulullah S.A.W dan para sahabat baginda.

Sejahterah ke atas para pembaca bellog Cik Sambal ini.
Terima kasih atas kelapangan masa.
Terima kasih atas keberanian mencemar pemikiran anda dengan sebuah bebelan.
Semoga bebelan ini bermanfaat dan membawa kebaikan.

Terima kasih Allah untuk tahun 2016.
Terima kasih untuk kesempatan usia.
Terima kasih untuk peluang bersama mama bapa.
Terima kasih untuk kebersamaan bersama keluarga.
Terima kasih untuk kekuatan menempuh jerih dan payah.
Terima kasih untuk semua kebahagiaan dan kesakitan yang terasa.

Gambar 2011. Sebahagian ada belum lahir. dan ada yang sudah pergi menghadap Ilahi :)

Alhamdulillah 2016 bakal melabuhkan tirainya.
dengan 2016,
Aku memulakan kehidupan seorang bekerjaya.
Aku mula dihimpit dengan tanggungjawab ke atas keluarga dan kerja.
Emosi di 2016 sukar difahami.
Pernah meletus lalu melarikan diri.
Lari supaya emosi tidak mengawal peribadi.
Tapi sampai bila boleh aku lari?
Tidak selamanya.

M&E Engr on action. Erm poyo sangat kan. Saya masih belajar.
#irzulaeha

2016
berhenti dengan sebuah pengharapan.
Lalu meredhakan ia pergi sambil memperbaiki diri.
Lalu ada yang datang membawa harapan. lalu berlalu pergi.
Semua ini dari Ilahi.
Aku terima.
Aku redha.
Kerana Aku hamba, aku layak diuji oleh-Nya

Cinta manusia itu hanya tipu daya jika tidak disandarkan pada yang memberi Cinta.


2016
Aku mula menjejaki bumi Ilahi
memberi peluang kepada diri menjelajah dan menghargai anugerah Rabbi.
Usia mencapai suku abad
Buat aku lebih menghargai setiap insan yang hadir dan pergi.
Hadirnya dan perginya sesorang pasti membawa ujian.

Terima Kasih buat sahabat-sahabat yang menemani perjalanan ini :)
Terima kasih untuk semua hikmah.
Doakan aku kuat untuk langkah seterusnya.
Semoga diri dapat terus memberi kebaikan.

Terima kasih 2016 :)

Wishlist Pulang Perhentian- Checked :)



Comments

Popular posts from this blog

Run For Your LIfe!!!!

Pesan ayah (2)

Cik Sambal Kembali