AKU PERLU BERANI!

Bismillah.
Assalamualaikum.


Aku perlu berani.
Kerna letih ku melihat ketidak adilan.

Aku perlu berani.
Kerna lelah ku melihat bermcam-macam fitnah dilemparkan.

Aku perlu berani.
Kerana aku yakin benar dengan apa yang aku perjuangkan.

Aku perlu berani.
Kerna aku tidak takut dengan mereka yang menekan.

Aku perlu berani.
Kerna tiada siapa yang berani?
takut? pengecut?

Aku perlu berani.
Supaya aku boleh membantu dalam mengakkan kalimah Allah.

Aku perlu berani.
Supaya teman-temanku tidak lagi lena dibuai lalai dengan kenikmatan.

Aku perlu berani.
Kerna aku sudah berjual beli dengan TUHAN.


"Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mukmin diri dan harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka. mereka berperang di jalan Allah; lalu mereka membunuh atau terbunuh.
 (Itu telah menjadi) janji yang benar dpd Allah di dalam Taurat, Injil dan Al Quran. dan siapakah yang lebih menepati janjinya (selain) daripada Allah? 

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan Itulah kemenangan yang besar." [9 : 111]





Comments

Popular posts from this blog

Run For Your LIfe!!!!

Pesan ayah (2)

Cik Sambal Kembali