huh.rindu.dia.kami.

Bismillah.
sedang mencari-cari buah fikir apa untuk dikongsikan, terdetik hati untuk 'blog walking' ke blog Pengurniaan Ketenanganku.
Sungguh ukhwah yang dibina pada dasarnya bukan kerna lillahi taala. tapi kerna aku memang senang dibuli(kot) masa baru pindah sekolah baru tu. She(Pengurniaan Ketenanganku) was the one that always cubit-cubit my pipi until masa cuti pun the cubitan can still felt. And I was the one that she close to in that school selain Kak Ma.
Rindu.
bila kami bersama mengorak langkah ke matrikulasi, she got the Physic class but then change it to Biology class because she want to a doctor. Gilak-gilak wan to be a doctor.
There was a time when she soo depressed in study, I try to calm her. I said, "u have to make a B plan. if your way not lead to the Doctor carrier, you have to have backup plan". But she said. NO. She will be a doctor.
Alhamdulillah, now she at Zagazig University(mcm ejaan salah jak).
Kan.
when there is a will, there will a way.
Allah akan tolong hamba-hambanya yang berusaha.
Sebab Allah dah habaq, "Tidak akan berubah nasib seseorang anak adam andai dia sendiri yang tidak mengubahnyai"Surah Ar-rad ayat(x igt)..(sorry the tafsir in locked room now).
and Ustaz Pahrol also habaq,


kan. That was her doa. To be a doctor. Mukmin doctor insyaAllah.
times to bemadah bagai..zzzzzzz...

Andai ku bisa putar balik masa,
aku tidak akan pinta untuk bersama mu semula(so sad)
sebab, bukan aku yang terbaik untuk menjaga mu,
bukan aku yang terbaik dalam menjadi tauladan kepadamu,
sebab, aku tahu hanya Allah dan Rasul dihatimu. kan? (jeles-jeles...)
kita punya kisah yang hampir serupa,
tapi jalan kita berbeza.
Aku tahu, engkau kuat disana.
sebab aku pun disini.
cuba kuat bukan untuk diri sendiri semata.
bukan kerna motivasi dari kawan-kawan semata.
tapi kerna ada amanah yang belum selesai.
kan?
Aku rindu dengan suara speaker itu.
walau speaker, tidak sampai memecahkan gegendang telingaku :p
Aku rindu dengan cubitan itu.
walau cubitan mu memang sakit, (kalo mau cubit skang dah x sakit kot... ^^v)
Aku rindu bila kau risau aku.(aku risau ko ka? hmmmm)
Aku rindu bila ko selalu 'wrong time!' datang bilik(sebab masa tu tengah sobbing,,,)
dan aku rindu segalanya tentang mu. tentang kita.
ku tutup lipatan kenangan.
supaya kita dapat buka lembaran baru(towards matangness...yeah)
you will be a future doctor for ummah..
and I will be a engineer for a better world for better world and ummah.
kita punya jalan beda. tapi matlamat kita sama kan.
semoga Allah redha.
InsyaAllah :)



"Everything happen for a reason. You don't know the reason, but for sure Allah knows. Just believe in Allah. Everything will be fine."







Comments

Popular posts from this blog

Run For Your LIfe!!!!

Pesan ayah (2)

This Is My Hijab.